مثبت منفی

این اصل رو باید قبول کنیم : (( طبیعت رو مخالف ها بنا شده )) ... مثبت منفی ، آب وآتیش ، زن و مرد ...

مثبت منفی

این اصل رو باید قبول کنیم : (( طبیعت رو مخالف ها بنا شده )) ... مثبت منفی ، آب وآتیش ، زن و مرد ...

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر

تاکسی

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ

توی تاکسی نشسته بودم و داشتم بعد از دادن امتحان دینی به خونه بر می گشتم . تاکسی دار آهنگ گذاشته بود و صداش رو هم تا تهش زیاد کرده بود . من مردد بودم که بهش بگم آیا خاموش کنه یا نه . اصلا آیا الآن به من واجبه که نهی از منکر بکنم ؟ پس تو ذهنم صفحه 151 دینی! (1)رو مرور کردم :

شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر :

1-بداند چیزی را که شخص ترک کرده و انجام نداده ، از واجبات است و یا آنچه را انجام داده از محرمات است .

:((حالا درسته این آهنگه یکم چیز هست ولی دیگه خیلی چیز نیست !! تحمل میکنم . اصلا شاید اگه بهش بگم بنده خدا ناراحت بشه . نه بابا ! آهنگه خیلی بد نیست .روز عیده . بزار شاد باشه .))

2-بداند که شخص گناهکار تصمیم دارد گناه خود را ادامه دهد . پس اگر نداند یا احتمال بدهد که تکرار نمی کند ، امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست .

((اصلا از کجا معلوم این بنده خدا میخواد بازم گوش کنه . شاید امروز توی خونه با زن و بچه اش دعواش شده بوده و الان این آهنگو گذاشته یکم دلش وا بشه . ول کن بابا .))

3-احتمال بدهد که امر و نهی او موثر واقع بشود . در امر و نهی او مفسده ای نیست .(ضرر جانی ، مالی یا آبرویی قابل توجه نداشته باشد )

:((اگه الان بهش گفتی و قبول نکرد چی . اصلا به قیافه اش هم نمی خوره قبول کنه . اگه بهش گفتم و بعد جلوی این چند تا مسافر دیگه شروع کرد به جیغ و داد کردن و اینکه شما مذهبی ها چقدر خشکید . اصلا نمی ارزه . الآن میرسی خونه . تموم میشه .))

خودم رو با این استدلال ها قانع کرده بودم که امر به معروف و نهی از منکر الآن از گردن من ساقطه . توی حال خودم بودم که نگاهم به یکی از این بیلبورد های سطح شهر افتاد . روش یک حدیث از امام حسین (ع) زده بودند :

((رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد . ))(2)

یک لحظه تکون خوردم . انگار مخاطب این حدیث من بودم . دلمو به دریا زدم . هرچی میخواد بشه . من باید وظیفه مو انجام بدم . رو کردم به راننده و بهش گفتم :((آقا خیلی ببخشید ، امکانش هست یکم صدای این آهنگ رو کم کنید ؟))

راننده هم یه نگاهی از روی تعجب بهم کرد و گفت :((بیا . اصلا خاموش میکنم . )) خودمونیم ها . ولی خیلی خوشحال شدم . من خواستم یکم صدای آهنگ رو کم کنه ولی خدا کاری کرد که کلا ضبطش رو خاموش کنه . آره : إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ(3)

.....................................................................................................................................................

1-بالای صفحه سه خط اول!!!!!!!!

2-بحارالانوار(ط-بیروت) ج 44 ، ص 383

3-آیه 7 سوره محمد(ص)

4-به نظرم این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم رو هم داره .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۲
علی زاهدی

نظرات  (۵)

۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۰ حمید اسماعیل زاده
ایده فیلم داره!
۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۱ حمید اسماعیل زاده
اصلاح نظر قبلی:
ایده خوبی برای فیلم داره
پاسخ:
سیمرغ بلورین جشنواره عمار امسال واس ماس.
اون جملاتی ابتدایی که تو گیومه اومده بود صدای نفس اماره ات بود دیگه؟!
عجب نفس اماره ای داری ها ! سعی کن با قول لین و سدید گوششو بگیر، مثل همین دفعه گرفتی

پاسخ:
این نفس با قول لین و سدید دیگه نمیشه براش کاری کرد ، باید گدان بخوره تا آدم بشه !!!!
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۸ سیدجلیل عربشاهی
خخخ خوب بود
خیلی ... ای اون سه خط آخر صفحه بود نه اول من ... تر
بذار با دال ذال نه با ر ز
خط دوم اول خط «بهش بگم آیا خاموش کنه یا نه». خیلی اشتباهه
باید میگفی آیا بهش بگم خاموش کنه یانه. یه چیزی تو این مایه ها
آقا عب نداره ما که تو گوشیمون ازین چیزا نداریم بذا تو تاکسی گوش بدیم به قول مصطفی تو تاکسی شنیدی دیگه عب نداره خخخخخخخ
پاسخ:
عاغا ، تو به مصطفی گوش نکن . عیب داره . . .
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۵۶ مرتضی استاجی
جالب بود
البته فیلمک میشه ازش ساخت
بنده هم با قول لین و سدید موافقم!!!
پاسخ:
فیلمک ؟
میدونید اگه من برم ایده این فیلمو به حاتمی کیا بدم ، چی میشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی