مثبت منفی

این اصل رو باید قبول کنیم : (( طبیعت رو مخالف ها بنا شده )) ... مثبت منفی ، آب وآتیش ، زن و مرد ...

مثبت منفی

این اصل رو باید قبول کنیم : (( طبیعت رو مخالف ها بنا شده )) ... مثبت منفی ، آب وآتیش ، زن و مرد ...

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اندر احوالات این روزهای من

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۳۵ ب.ظ

فکر میکنم مدتی است دچار نوعی خودتوقعی بالا شده ام . اینکه همیشه چه در فضای مدرسه و کلاس و درس ، چه در فضای هیات و حتی در فضای دوستی و رفاقت ها همواره می خواهم کارم را به بهترین وجه ممکن انجام دهم . حال جالب تر اینجا که به عنوان مثال شب قبل پرسش درس ، در حد بیست میشینم میخونم ؛ اما روز بعد که میرم سر کلاس سوال همه بچه های کلاس رو میتونم جواب بدم اما وقتی نوبت به سوال کردن از خودم میشه مثل یک تریکودینا (1)در گِل گیر میکنم ! و نمتونم اون سوال رو کامل جواب بدم . بعد از همه بدتر اینجاست که اون رفیقت که قبل پرسش بهت میگفت من دیشب هیچی نخوندم میره و بیست میشه و بعد تو بعد از اون همه خوندن و تمرین یه نمره پایین تر (مثلا نوزده و بیست و پنج صدم ) میگیری !!!!!!(2)(اینجاست که به راستی باید بری و توی افق محو بشی)

یا مثلا نوحه ای رو که شاید ماه ها گوش کردی و تمرین کردی همون شب هیات یه قسمت از شعر از ذهنت میپره یا مثلا کاملا یک دفعه آب دهانت میپره وسط نوحه توی گلوت یا مثلا گلوت به یک ثانیه وسط نوحه خشک میشه و اینجور موارد ...

تا بحال بارها اینجور موارد برام پیش اومده . اوائل خیلی توجه نمی کردم اما چه کار کنم و چه کار میتوان کرد که به قول حضرت حافظ بالاخره این درد پنهان آشکارا خواهد شد .

از یه طرف وقتی به این خودتوقعی فکر میکنم میبینم خیلی هم بد نیست چون به هر حال مثل یه عامل محرک می مونه که دائم انسان رو به سمت جلو هل میده . اینکه به انسان کمک میکنه در یه مرحله متوقف نشه و دائم ادامه راه رو ببینه . اما خواب بنا به اصل حجیت خبر واحد انسان دوست داره نتیجه ی کارش رو اون طور که دوست داره ببینه . زود هم نتیجه رو ببینه . اما یه جمله حاج آقا اسماعیل زاده توی هیئت یه دید دیگه نسبت به این مساله بهم داد :((گاهی خدا نمره تو از دستی کم میکنه که یادت نره همه کاره اونه . یادت نره همه چیز به دست اون بالاییه اس .گاهی خدا به انسان ها درد رو میچشونه که دائم به یادش بیوفتن )) آره این ضربه خوردن ها دقیقا بهت میفهمونه که بفهمی تا وقتی خودش نخواد نمیتونی به اون چیزی که میخوای برسی . به قول مولام علی (ع) : ((عرفتّ الله بفسخ العزائم ))(3)

................................................................................................................................

1-تریکودینا نوعی تک سلولی آبزی است زیست شناسی 1-صفحه14

2-مدیونید اگه نفمیده باشید من خیلی ..... خونم .

3-خدا را به در هم شکسته شدن آرزوها شناختم

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۵
علی زاهدی